Customer Support Specialist
Huvudkontor
Stockholm, Sverige

Vi söker en Customer Support Specialist till vårt team

Är du passionerad för elbilsindustrin? Gå med i vårt dynamiska supportteam som Customer Support Specialist och var med och forma framtiden för elektrisk mobilitet!

Om Chargepanel:

ChargePanel tillhandahåller en ledande plattform för elbilar som sammanlänkar alla delar av laddnings-ekosystemet. Vårt mål är att göra elbilsladdning enkelt, tillgängligt och pålitligt för alla. Vi tillhandahåller innovativa mjukvarulösningar som smidigt integreras med alla laddpunkter, vilket skapar en bättre upplevelse för elbilsförare, företag och fordonsflottor.

Rollen

Vi söker en Customer Support Specialist till vårt växande team. Som Customer Support Specialist kommer du att vara ChargePanels röst och säkerställa att våra kunder får en bra användarupplevelse. Du kommer att felsöka tekniska problem, vägleda användare genom våra produkter och samarbeta med övriga team för att skapa kontinuerliga förbättringar.

Huvudsakliga ansvarsområden

· Ge support via flera kanaler såsom e-post, livechatt och telefon
· Svara på produktfrågor och assistera potentiella kunder
· Felsöka tekniska problem och leverera positiva kundupplevelser
· Hjälpa kunder med setup av laddstationer
· Ge teknisk support till användare, fastighetsägare och installatörer via e-post och telefon
· Fungera som första kontaktpunkt för kundärenden, ibland brådskande
· Samarbeta med våra sälj- och utvecklingsteam för att rapportera buggar och produktförbättringar
· Skapa och uppdatera kunskapssartiklar, FAQ’s och intern dokumentation
· Samarbeta med våra branschpartners
· Assistera nationella och internationella partners med våra laddningstjänster och produkter

Idealisk kandidat

· Flytande i engelska och svenska (ytterligare språk är en bonus)
· Bosatt i eller kring Stockholm, med möjlighet att arbeta från vårt kontor
· Erfarenhet från kundorienterade roller
· Tekniskt kunnig med starka problemlösningsförmågor
· Noggrann och proaktiv
· Passionerad över att hjälpa andra och leverera exceptionell service
· Visa uthållighet och beslutsamhet när du står inför utmaningar
· Nyfiken, flexibel och lösningsorienterad med stort tekniskt intresse
· Tidigare erfarenhet av teknisk kundsupport (meriterande)

Kan du uppfylla de flesta av dessa krav, men inte alla? Skicka gärna in din ansökan ändå, vi vill fortfarande väldigt gärna höra från dig.

Vad vi erbjuder

· Möjlighet att bidra till ett växande, innovativt företag
· Varierande arbetsuppgifter som utvecklas i takt med företaget
· Utbildning och kunskapsdelning
· 30 betalda semesterdagar
· Firskvårdsbidrag
· Pension
· Betald föräldraledighet
· Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning)

Gå med i ChargePanel och bli en del av ett team som innoverar inom elbilsladdning. Vi värdesätter balans mellan arbete och fritid och främjar en innovativ, samarbetsinriktad miljö där dina insatser kommer att göra verklig skillnad.

Avdelning: Teknik
Roll: Customer Support Specialist
Anställningsform: Tillsvidare (6 månaders provanställning)

Ansökningstyp: CV och personligt brev Ansök till: